Tuesday 31 January 2012

cara atau adab memotong kuku

dear reader.....
hari ini aku nak kongsi ilmu yang sebenarnyer agak lama jugak la aku dah tau
tapi aku dapati masih ramai kawan2 aku yang masih tak tahu tentang adab2 ni..
bila tanya meraka jawab potong jer...
kalau perempuan pulak tak potong kuku kalau time 'cuti'
bukan itu sahaja hari2 yang elok potong kuku pun tak tahu...
ok mesti korang pertikaikan macam mana aku boleh tahu semua ini
sebabnya adalah membaca...
that's why kerajaan kita suruh rajin membaca tak kisah la apa2 pun
untuk tambahkan ilmu...

ok inilah gambar cara2 memotong kuku ikut sunnah nabi dan cara yan digalakkan
tapi dalam buku 2 tak ada pulak tulis 'WAJIB'
aku ini hanya sampaikan apa yang aku tahu dan yang aku selalu amalkan..


HARI YANG ELOK POTONG KUKU

ISNIN.KHAMIS DAN JUMAAT

hari2 yang tidak disenaraikan adalah tidak digalakkan memotong
kerana ada sebab2 yang tercatat dalam buku yang aku pernah baca 
tapi tak ingat tajuk buku 2...

SEBAB2 TIDAK DIGALAKKAN MEMOTONG KUKU SELAIN HARI DIATAS:

1) KELUAR KESIHATAN MASUK KESAKITAN
2) KELUAR KEKAYAAN MASUK KEPAPAAN


thanks 4 reading,slmt beramal,jgn lpe sharekan dan tekan button follow ok??
love u all :)


No comments:

Post a Comment